28 april 2024

Producten aanbieden via Google Shopping

2 min gelezen

In de tijden van fast food, razendsnelle trends, en overvloed aan content is het snel shoppen en vinden van producten van groot belang. Wie eerder een product kan verkopen dan de rest heeft het spel gewonnen. Hier komt Google shopping in het licht. Deze service is een van de snelste manieren om producten op de radar van klanten te zetten en die dan ook te verkopen. In plaats van door meerdere sites te gaan om de perfecte product te vinden kan de klant nu op Google snel een product met de prijs zien. Dit versneld het process en brengt meer omzet naar de bedrijven die de service goed kunnen gebruiken.

Hoe wordt het geïmplementeerd?

Bedrijven kunnen een Merchant Center account aanmaken die gebruikt kan worden in Google shopping. Door middel van dit account kan het bedrijf verschillende producten op Google zetten mits ze aan de juiste criteria voldoen. Hierbij moet informatie worden gegeven zoals de product code, prijs, kleur, etc. Dit helpt allemaal Google om het product aan relevante gebruikers te laten zien en de product dus ook beter te verkopen. Google neemt natuurlijk geld voor het adverteren van de producten, dat is hun verdienmodel. Door middel van het er voor gemaakte Merchant Center account kan het bedrijf ook kiezen om andere soorten klantgroepen te targetten voor hun “advertentie campagne”.

Wat zijn de voordelen?

Deze service zorgt er voor dat de klanten veel sneller geneigd te zijn om de producten te kopen. Dit komt door een paar factoren. De producten worden aantrekkelijker gepresenteerd aan de klant. Door de manier waarop de producten worden getoond wordt de klant meer geneigd om een product te kopen dan door de conventionele manieren van adverteren. De producten zijn in één muisknop te vinden en te kopen. Google shopping is een razend efficiënte manier om online te winkelen voor een gemiddeld persoon. Klant weet duidelijk wat hij krijgt. Door het vermelden van de prijs en de mogelijkheid geven om in te zoomen op het product heeft de klant meer keuze en wordt meer gestimuleerd om te kopen.